Gezocht: koor dat reclameliedjes kan zingen
Op zondag 7 juni vindt in de middag de 2e Culturele Zondag van het jaar plaats op en rond de Oude Markt in Enschede. Thema van deze zondag is ‘Kloppend Hart’.
Kunst en cultuur is het kloppend hart van heel veel dingen die we niet direct bestempelen als kunst en cultuur. Bijvoorbeeld games, reclameliedjes, gebruiksvoorwerpen, kleding, verpakkingen, etc. Toch hebben kunstenaars, designers, tekstschrijvers, componisten, muzikanten en andere creatieven daar over nagedacht.
Op 7 juni maken we met z'n allen die creativiteit zichtbaar en laten zien dat kunst en cultuur in ons dagelijks leven volop aanwezig is.
Wij zoeken voor de Culturele Zondag van 7 juni een koor dat het leuk vindt om bekende en minder bekende reclameliedjes te zingen, om het publiek te laten zien en horen dat muziek en tekst het kloppend hart van deze muziek is.
Het kunnen reclameliedjes zijn speciaal gemaakt voor een commercial. Bijvoorbeeld het beroemde nummer ‘15 miljoen mensen’ van componisten Fluitsma & Van Tijn, met een tekst van reclamemaker Frank Pels, dat gemaakt is voor een reclamespot van de Postbank. Maar het kunnen ook bestaande nummers zijn die door een reclamespot weer herontdekt zijn, zoals bijvoorbeeld ‘Wonderful Wold’ van Sam Cooke, uit de commercial met het mannelijke model dat zijn jeans beter liet passen door in een bad te gaan zitten.
Klik hier voor een geweldig voorbeeld van een biermedley, gezongen door een koor. ‘Onze’ eigen biertrots komt ook voorbij!
Optreden
Op de Oude Markt staat die middag een podium en we hebben de Grote Kerk tot onze beschikking. Er zijn dus diverse locaties om op te treden. Een optreden duurt tussen de 20 en 30 minuten. In overleg is korter ook mogelijk. Het optreden mag ook interactief zijn: bijvoorbeeld dat het publiek moet bijhouden welke producten/merken er voorbij kwamen, maar dat hoeft niet. Kortom: er is heel veel mogelijk en wellicht hebben jullie zelf ook goede ideeën. Die horen we graag!
Aanmelden
Lijkt het je leuk om de uitdaging aan te gaan? Stuur dan a.u.b. voor 13 april een mail naar Audry Hoemakers, projectleider van de Culturele Zondagen, via audry@culturelezondagenschede.nl
Samen bekijken we dan wat de wensen en mogelijkheden zijn.